Google+ Followers

Sunday, 28 April 2013

Macam-macam rasa...

Assalamualikum.....
Pernah tak sesiapa kat sini rasa beban sangat dalam hati walaupun bila fikir2 masalah tak adelah banyak sangat....Ok...saya ada buat kajian nie pada diri sendiri and conclusion dia memang banyak faktor sebenarnya..

Sebab pertama...
Ini masalah biasa bagi sesiapa dalam lingkungan umur macam aku nie...Antara 20 hingga 25...Masalah tak konsisten dalam solat...Bila fikir logik akal brape minit sangat la nak solat kn?Tak sampai 10 minit pun kan?Hah...aku nie cakap jerk..5 tiang selalu sangat patah satu,kadang-kadang sampai 2 3 patah,kadang2 jugak roboh...Bila kita tak ingat pada Allah makin gelap la hati nie..bila makin gelap makin jugak kita serabut..jadi kawan2 yang agak2 masih lagi macam aku nie marilah kita beli saham kat dunia nie selain dapat tenangkan jiwa,dapat jugak booking syurga Insyallah....


Sebab kedua...
Tidur di petang hari...aku nie balik kerja tilam la aku kejar dulu,tak kira la badan melekit ke ape ke...Orang lain aku tak macam mana tapi aku biasa macam tu,sampai kalau balik kampung selalu kene"puk" dek ayah yang garang...Sorry ayah...Pada sesiapa ada tabiat macam aku nie berhenti la...bebal otak silap-silap boleh gile...aku pun sekarang nak cubalah hentikan tabiat yang memang "buang tebiat" nie...aku baru sedar baru-baru nie bila aku jadi sedih tak tentu pasal,nak kata hormon?hormon ape?hahahaha...berbalik kepada topik ini,emosi kita memang tak stabil bila tidur petang sebab tu kita boleh jadi "mat serabut" or "minah serabut" serta merta tanpa register dengan persatuan serabut...


Sebab lain masih dalam kajian......